sunnuntai 28. syyskuuta 2014

Agikisat Lempäälässä

Tänään oli vuorossa Tamskin agikisat SportDog parkilla, tuomarina kaikilla kolmella radalla oli Timo Teileri.

Alotettiin agiradalla ja koiralla oli virtaa vaikka muille jakaa eli sokka oli irti. Tehtiin jäätävän hyvää rataa kunnes pussin jälkeen en vieny tarpeeks hyvin koiraa muurille ja tuli ohi, dääm. Muuten rata oli virheetön eli vitonen oli tulos.

Tokana oli myös agirata ja siinä esteellä 6 katos mun ohajus suunnitelma ja sen jälkeen homma oli sellasta että mä olin myöhässä ja jäljessä niin että paukku. Hylkyhän siitä tuli mutta hauskaa silti oli.

Vikana hyppäri ja kolmosena oli u putki mutta jostain syystä koira ei löytäny sinne ja sitten tuli yks rima ja lopussa meni väärän esteen joten hylky siitä taas tuli.



Aina en voi ymmärtää ihmisten asennetta sillä ekan radan jälkeen mulle tultiin sanoon, että mun koira on hengenvaarallinen itelleen - siis mitä??? Kuulemma hyppytekniikka ja kropan hallinta on niin huonoja ja siihen vielä koiran reikäpäisyys niin on hengenvaarallinen itelleen. En sitten kyenny shokilta sanoon tähän mitään varsinkin kun tää kommentti tuli ihmiseltä jolta en ikinä olis moista uskonu. No jos koira kuolee radalle lähtee ainakin onnellisena. Ja kyllähän mun kouluttajat olis tässä vuosien varrella sanonu mulle jos meno olis vaarallista.  Kuten Lauri Tähkä sanoo yhdessä biisissä, että sääliä saa ilmaaseks mutta kateus on ansaittua.

Kisojen jälkeen käytiin mäkkärissä hakeen hampparit vaikka ei nollia saatukkaan, jkotona alko naurattaan kuitti mihin oli laitettu mun tuntomerkit:



Lauantaina kävin ostaan nameja joita käytetään vaan a:n reenaamisessa, jos maukkaat lammasherkut tuo meille sen lopullisen viilauksen tähän esteeseen.


2 kommenttia:

  1. Jos mietityttää (ja ehkä muutenkin), ni hyppytekniikan ja kropan hallinnan voi tarkistuttaa jollakin asiantuntijalla mitä Suomessakin on. Molempia kannattanee myös treenata, vaikka tekniikka olisikin nyt hyvä.

    VastaaPoista
  2. Mua ei asia huolestuta laisinkaan, sillä koira on reenannu hyppytekniikkaa pienestä asti ja kropan hallintaa reenataan joka päivä tottiksen yms muodossa. Asia vaan huolestutti täysin ulkopuolista joka tuli siitä mulle kommentoimaan.

    VastaaPoista